VaNoWriMo update

Weten jullie nog dat ik op 2 juni begon met VaNoWriMo, mijn eigen versie van NaNoWriMo waarin ik zou proberen op 2 maanden tijd een first draft van mijn nieuwe boek af te hebben? Het is intussen 2,5 maand later, dus ik ben jullie wel een bekentenis schuldig: ik heb het niet helemaal gehaald – but we’re still going strong, mijn manuscript en ik!

Na 18 dagen zat ik al aan bijna 30K, dus de start van mijn VaNoWriMo-project was hoopvol. Maar ja, alle begin is moeilijk makkelijk (dat spreekwoord slaat nergens op wat boeken schrijven betreft, dus ik verbeter het even) en afwerken een pak moeilijker. Na 50.000 woorden verlies ik doorgaans mijn aandacht en wil ik iets nieuws beginnen. Ook bij dit project heb ik me eventjes door dat late middelgedeelte moeten worstelen …

Toch geef ik het zeker (nog …) niet op! Ik zit intussen aan 68K dus ik heb nog wel een tien- à twintigduizend woorden te gaan, maar het einde begint wel in zicht te geraken. Het verhaal dat ik aan het schrijven ben is een standalone, dus er moet wel nog veel gebeuren om alles af te ronden. Het zal langer duren dan gehoopt (ik gok nog anderhalve maand misschien), maar afgeraken zal het sowieso!

9 thoughts on “VaNoWriMo update

  1. Wat een super goed idee. Ik wil ook echt al lang mijn nanowrimo verhaal afmaken. Misschien is dit wel een goed idee om ook te doen. Gewoon een deadline stellen 🙂
    Want de nieuwe nano zit er al weer aan te komen, en dan moet er natuurlijk ruimte zijn voor een nieuw idee 😉
    Succes

  2. Super cool, 2,5 maanden vind ik nog steeds niet erg veel, ben zelf met een verhaal bezig waar ik na 1 jaar 50.000 woorden aaneengesloten verhaal heb, plus wat extra. Hoewel ik niet klaag, ik werk er gewoon aan in rustig tempo. Hoewel ik misschien ook weleens ga proberen iets sneller neer te pennen.

    • Normaalgezien doe ik er ook langer over hoor, maar ik wou eens testen of het lukte op deze manier 🙂 Het motiveert wel goed om een beetje een deadlinedoel voorop te stellen! Maar schrijven is iets dat je op je eigen tempo moet doen – voor iedereen anders. Is het een YA dat je aan het schrijven bent? Contemporary of fantasy? 🙂 Succes ermee nog alvast!

Leave a comment