De Boeken Banden Tag – deel 1

Een beetje blackmail goes a long way om getagd te worden in een leuke boekentag … Neen hoor, ik heb Emmy van zonenmaan.net hoogstens een * subtiele hint * gegeven om me mee te taggen in de ‘Boeken Banden Tag’ van Joany van cravingpages.nl 😉 Die vond ik immers zo leuk dat ik spontaan boeken begon te koppelen in mijn hoofd!

Ik heb nog serieus overwogen om er net als hen eens een BookTube-filmpje van te maken, maar 1) jullie pesten me al met m’n Vlaamse taalgebruik, dan wil ik niet weten hoe veel comments ik ga hebben over mijn Limburgse accent 😀 en 2) ik heb een collega (Ja Sam, ik heb het tegen jou) die me voor de grap volgt op Bloglovin’ en dat filmpje hoogstwaarschijnlijk op kantoor zou beginnen analyseren. Dussss … pass :p We doen het dan maar op de ouderwetse manier!

De bedoeling is dus dat ik telkens twee personages uit verschillende boeken of boekenreeksen ‘koppel’ in verschillende categoriën. Ik heb de tag verdeeld in twee blogposts (waarvan deel 2 midden volgende week online komt) omdat het anders weer zo’n lange lap tekst was.

Welke 2 personages zouden goede vriend(inn)en kunnen zijn?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Laurel uit The Wings Saga en Willow uit de Angel Trilogy Dit sympathieke duo blondjes komt er in hun puberteit achter dat ze niet helemaal menselijk zijn, een ontdekking met alle gevolgen vandien. Ze zitten allebei in een gecompliceerde driehoeksrelatie verwikkeld en daarover zouden ze dan uren aan de telefoon kunnen hangen. Maar voornamelijk heb ik deze twee meiden gekoppeld als book BFF’s omdat ze allebei de belichaming zijn van goedheid, moed en uniciteit.

Oh ja, en ze zijn allebei soort van vernoemd naar een boom! :p

Welke 2 personages zouden elkaar niet kunnen luchten?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Puck uit The Scorpio Races en Evie uit de Paranormalcy Trilogy Volgens mij is het onmogelijk om Evie niet leuk vinden na een poosje, zelfs als je zoals Puck helemaal geen meisje-meisje bent en dat wicht met haar roze bejewelled taser, hoge hakken en lipgloss op het eerste zicht maar een bimbo vindt.
Puck is praktisch en geeft geen moer om mode. Evie doet alles in stijl of dat nou praktisch is of niet. Zie je Puck al op een Cappal Uisce zitten in een roze jurk? Uiteindelijk denk ik echter dat ze elkaar wel zouden gaan respecteren voor wederzijdse badassery. Maar over de kleur roze gaan ze het nooit eens geraken!

Welke 2 personages zouden een leuk stelletje vormen? (mild spoilers in this one)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Roar uit Under The Never Sky en Teresa uit The Maze Runner Dit vond ik persoonlijk de moeilijkste vraag, omdat de meeste hoofdpersonages uit de boeken die ik lees al ‘gematchmade’ zijn met hun perfecte wederhelft.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor 2 personages van wie ik erg veel hou en die (nog? Into the Still Blue moet ik namelijk nog lezen) niet de liefde krijgen die ze verdienen. Roar houdt van Liv maar Liv is getrouwd met Sable. Teresa houdt van Thomas maar die heeft de hots voor Brenda … Roar en Teresa zijn dus best wel kindred spirits wat dat betreft. En ze verdienen ook een epische liefdesverhaallijn, verdorie!

De antwoorden op de volgende 4 vragen (en de bekendmaking van wie ik op mijn beurt getagd heb) volgen in deel 2!

3 thoughts on “De Boeken Banden Tag – deel 1

Leave a comment