Telspel in de boekenkast


Opeens stond ik voor mijn boekenkasten en dacht ik: “Ik ga tellen!” En zo geschiedde: ik nam een leeg blad papier en een pen, en ik trok streepjes voor elk boek dat tot mijn eigen collectie behoort.

Hierin maakte ik een onderscheid tussen gekocht, gekregen, recensie-exemplaar en gewonnen. Dit is het resultaat! (bij benadering: ik zal ongetwijfeld hier en daar misgeteld hebben :p)

Gekocht: 167

Gewonnen: 20

Gekregen: 25

Recensie-exemplaar: 19

Ik had persoonlijk wel verwacht dat ik meer in de gekregen-categorie zou hebben staan! Met het aantal gewonnen boeken bof ik dan weer wel massa’s: wow, al 20? 😮 Gelukkig geef ik soms ook boeken weg om al die goeie book karma door te geven! Zoals momenteel de giveaway voor Rode Letters!

In het algemeen heb ik ten opzichte van heel wat book junkies dus niet superveel boeken. Toch ben ik elke keer ik er een blik op werp weer trots op mijn collectie, die een integraal deel uitmaakt van mijn interieur … en van mijn persoonlijkheid.

Love my books! ^^

8 thoughts on “Telspel in de boekenkast

  1. Zo heb ik ongeveer een jaar geleden ook is voor mijn boekenkasten gestaan. Ondertussen moet ik het eigenlijk opnieuw doen, want er is natuurlijk weer veel veranderd. Een tijdje terug deed ik het nog wel is met hardcover, softcover én paperback. Blijkbaar heb ik niet zoveel hardcovers in mijn bezit.

  2. Wauw, dat zijn er veel zeg! Daar kom ik nog lang niet aan, haha. Naar “book-junkie”-maatstaven ben ik een noobie met mijn boekenkastje.

  3. Wow, dat zijn er echt veel! Ik heb ook aardig wat boeken, maar omdat mijn ouders gescheiden zijn staan deze verspreid over twee boekenkasten.. Daardoor lijkt het alsof ik minder heb haha. Misschien dat ik binnenkort ook eens ga tellen.

Leave a comment